– Jag tror att den här starka önskan beror främst på att vi ganska nyligen har kommit ur en pandemi, men också för att konsulterna vill lära känna Experis och sina kollegor bättre för en starkare företagskultur, säger Hanna Iván, Employer Branding Manager på Experis.
För att skapa, men även bibehålla, en gemenskap bland våra konsulter på Experis arbetar vi med vårt Monthly Update #Experislife, ett klassiskt månadsbrev, som går ut till samtliga medarbetare med historier om konsulterna, information, nyheter och olika lösningar – just för att konsulterna ska känna en gemenskap.
– Som en lite ”hippare” förlängd arm till månadsbrevet, så har vi nyligen börjat med ett webinar, som vi sänder från en TV-studio i Stockholm, varje månad under hösten och våren. I detta format så tar jag och Michael Egnell, Managing Director på Experis, emot gäster från hela Experis som berättar om sina roller, fortsätter Hanna.
Målet med webinaren är att bygga en gemenskap men även ge konsulterna insyn i Experis fulla kapacitet. Vi strävar ständigt efter att skapa ett mervärde för våra medarbetare och att bli en så attraktiv arbetsgivare som möjligt.
– Utöver detta anordnar vi konsultaktiviteter med olika teman. Nu närmast ligger ett tillfälle där vi kommer att bjuda på middag och quiz-kväll, och vi har mycket mer på gång. Så det gäller att hålla koll på Experis framåt, säger Hanna.
En av många fördelar med att vara konsult hos Experis är ett varierat och utvecklande arbetsliv. Vi erbjuder konsulterna våra kunders utmaningar samtidigt som vi kan ge dem en trygg plats att landa på för att hämta kunskap, information och erfarenhet genom våra olika aktiviteter och utbildningsfilosofi.
– Så för någon som trivs med att få input och nya perspektiv, samtidigt som de får vara en del av ett konsultbolag som står för gemenskap och upskilling, skulle jag säga att Experis är den rätta platsen, avslutar Hanna.
Vill du vara en del av gemenskapen på Experis? Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss!